Je browser is verouderd.

Sommige inhoud kan verloren gaan of zal niet correct weergegeven worden.

Gelieve een meer recente versie van je browser te installeren.

Upgrade je browser

Nieuwe naam reflecteert eigentijdse visie op meertalige professionals

Bright Plus

1 min. leestijd

Rekruteringsspecialist Secretary Plus verandert op 11 oktober 2019 zijn merknaam in Bright Plus. De arbeidsmarkt evolueert voortdurend en vandaag stelt Bright Plus vast dat de term “secretary” de lading onvoldoende dekt. Daarom kiest het bedrijf, dat vooral gekend is als partner in het rekruteren van meertalige professionals, voor een nieuwe naam. Op die manier beantwoorden ze nieuwe maatschappelijke tendensen met een relevante en waardevolle visie op mens en talent.

Meertalige professionals: sleutelfiguren

Wie vandaag een rol opneemt in management support doet dat doorgaans op basis van een professionele opleiding en een breed pakket aan vaardigheden in onder andere projectmanagement, customer service, communicatie en HR. ‘De functie is sterk geëvolueerd ten opzichte van vroeger en de profielen zijn meer dan ooit cruciale schakels die bedrijfsprocessen versterken en organisaties doeltreffender en daadkrachtiger maken. Onze nieuwe naam “Bright Plus” erkent die evolutie’, zegt Bright Plus CEO Linda Cappelle. ‘Toen Secretary Plus 25 jaar geleden startte als rekruteringsbedrijf voor secretariaatsprofielen zagen de economie en de arbeidsmarkt er volledig anders uit. Het beroep, de niche en de functietitel zijn ondertussen veranderd. Slechts 16% van alle vacatures die Bright Plus vandaag aanbiedt, zijn klassieke managementassistentfuncties. Tegenwoordig zoeken bedrijven meer gespecialiseerde profielen. Ze zoeken mensen die know-how en ervaring hebben in verschillende domeinen zoals bijvoorbeeld marketing of HR. Bright Plus biedt hen een uitkomst met een divers en gespecialiseerd aanbod.’

Afscheid van de secretaresse

Samen met de toegenomen verantwoordelijkheid en de uitbreiding van het takenpakket is ook de functietitel van de secretaresse veranderd. ‘De opleiding die vroeger “secretariaat-talen” heette, evolueerde al naar “Office management” en is vandaag gekend als “Business and languages”, verduidelijkt Linda Cappelle. ‘Tegenwoordig werken deze profielen als sales assistant, customer service medewerker, project consultant of HR assistant. Stuk voor stuk functies waarin een sterke talenkennis vereist is.’

What's in a name

Met de merknaam “Bright Plus” kiest de HR-dienstverlener nu voor een verhaal dat veel dichter aansluit bij het eigen aanbod en persoonlijkheid van innovatieve services en sterke kandidaten waarmee ze werken. De naam is uiteraard niet toevallig gekozen. “Bright” drukt positiviteit, openheid, professionele uitmuntendheid en persoonlijke aanpak uit. Daarnaast refereert het ook naar menselijk talent en intelligentie, zowel in aanpak voor de klant als in profielen waarmee Bright Plus werkt. Het respect voor het menselijke kapitaal van de organisatie zit ook vervat in de naam: de medewerkers van het bedrijf zijn de plus in Bright Plus.

Nieuwe naam, vertrouwde service

Digitalisering, globalisering en toenemende concurrentie vragen dat bedrijven zich snel en wendbaar opstellen om succesvol te zijn. In die context groeide Bright Plus de laatste jaren uit tot een HR-dienstverlener die naast rekrutering nog andere services aanbiedt. Linda Cappelle legt uit: ‘We veranderen weliswaar van naam maar we behouden ons gediversifieerd aanbod in rekruteren en selecteren, outsourcing en opleiding en coaching.’